Heb je vragen over Flespakket? Bel ons gerust: 023 30 31 818  

Al klant?  Log in



10 x Verpakkingsadvies

Je verstuurt regelmatig pakketten. Dan wil je natuurlijk dat de producten die je verstuurt gemakkelijk, op tijd, onbeschadigd en bij de juiste persoon worden geleverd! Jij speelt hierin een belangrijke rol. In de voorbereiding kan je al een aantal slimme keuzes maken die een bijdrage leveren om het verzendproces soepel te laten verlopen en die ervoor zorgen dat de bezorging van je pakketten geen onnodige vertraging oploopt. Dat lijkt nu veel om over na te moeten denken, maar wij helpen je daarbij! Met onze 10 verpakkingsadviezen heb je overal aan gedacht voor een soepel verzendproces!

 

 

1. De Flespakket verpakking

Voor het versturen van je breekbare flessen is het handig om ervoor te zorgen dat de inhoud zo goed mogelijk past en dat zo weinig mogelijk loze ruimte overblijft tussen de producten en de verzenddoos. Op die manier verklein je de kans op beschadigingen aanzienlijk. Zo zweven producten niet rond in de verzenddoos. Voor de juiste verpakkingen kun je terecht in onze webshop. We hebben voor iedere zending de juiste verpakking beschikbaar. Onze verpakkingen zijn uitgebreid getest en goedgekeurd door PostNL en zeer eenvoudig in gebruik. Wanneer je jouw breekbare flessen met onze verpakking verstuurd, is iedere pakketzending gratis verzekerd tot een inkoopwaarde van €100,-. Let op: dit geldt niet voor brievenbuspakjes. Bekijk hier ons assortiment aan flesverpakkingen.

 

 

Andere pakketzendingen

Verstuur je naast breekbare flessen ook andere producten? Probeer er dan ook voor te zorgen dat de inhoud zo goed mogelijk past en dat de producten niet kunnen verschuiven in de verzenddoos. Wanneer je producten van verschillende groottes, gewicht of waarde verstuurt, kan voor iedere zending een andere verpakking het best van toepassing zijn.

 

 

2. Het juiste materiaal

De meest gebruikte verzenddozen zijn van karton en hebben meerdere functionaliteiten. De verzenddoos zorgt namelijk niet alleen voor een eenvoudig transport en bescherming van je product(en). Een goede verzenddoos kan ook een bijdrage leveren aan een positief beeld van je merk bij klanten. Wanneer alle producten netjes en onbeschadigd bij de klant aankomen, kan een beschadigde verzenddoos alsnog een negatieve indruk bij een klant achterlaten. Denk daarom goed na over het type en de kwaliteit van het karton van jouw verzenddozen. De verpakkingen van Flespakket (de omdozen) zijn bijvoorbeeld gemaakt van BC-golf karton (dubbel golf). Hiermee is een schadevrije verzenddoos beter te garanderen.

 

Andere pakketzendingen

Wanneer je regelmatig ook andere producten verstuurt is het goed om per product te kijken welk type en kwaliteit van karton het beste werkt. Het spreekt voor zich dat je voor een lichte zending kan kiezen voor enkellaags karton en voor zwaardere zendingen beter voor dubbellaags karton. Zorg dan dat je geen zware voorwerpen samen met lichtere en/of kwetsbare voorwerpen verstuurt.

 

 

3. Verpakking vouwen

De verpakkingen van Flespakket zijn zo ontwikkeld dat deze verpakkingen stevig genoeg zijn voor het gehele verzendproces. Dit zorgt voor de beste bescherming van jouw artikelen. Het is daarom wel belangrijk dat je de verpakking op de juiste manier in elkaar zet. Daarvoor hebben we twee handleidingen ontwikkeld. Voor het in elkaar zetten van de pulpverpakkingen van Flespakket vind je de handleiding hier. Voor de vakverdelers en magnum verpakkingen vind je de handleiding hier.

 

 

4. Opvulmateriaal

In de webshop van Flespakket bieden we je een ruim assortiment aan verpakkingen om verschillende aantallen breekbare flessen te versturen. In dit assortiment bieden we bijvoorbeeld verpakkingen voor het versturen van 1, 2, 3, 6, 9, 12, 18 en 24 flessen aan. Mocht het voorkomen dat je 8 flessen wilt versturen, dan kun je gewoon de verpakking van 9 flessen gebruiken. In dat geval verdeel je de flessen over de vakjes. Het is dan van belang dat je de overgebleven ruimte goed opvult om te voorkomen dat de inhoud zal verschuiven en beschadigen. Dit kan je doen met vulmateriaal, zoals styropor (beschermende) vlokken, piepschuim of papierproppen. Op die manier kun je de inhoud goed beschermen tegen schokken en stoten tijdens het verzendproces.

 

Probeer te allen tijde voor de best passende verpakking te kiezen en onnodige loze ruimte in zendingen te voorkomen. Een juiste verpakking zorgt dat er minder loze ruimte wordt vervoerd, wat resulteert in meer ruimte voor de koerier, minder ritjes per bezorger en daarmee een vermindering van de CO2 uitstoot. Anderzijds hoef je minder opvulmateriaal in te kopen om de ruimtes mee te vullen. Dit maakt de zending tenslotte ook duurder. Mocht je toch genoodzaakt zijn om opvulmateriaal te gebruiken kies dan voor opvulpapier in plaats van plastic. Dat is de meest duurzame keuze.

 

 

5. Meerdere producten tot een zending verpakken

Soms wil je afzonderlijke bestellingen als een bestelling versturen. Mochten je producten samen in een verzenddoos passen die aan de maximale afmetingen voldoet, dan kun je deze eenvoudig als een zending versturen. Dit bespaart je veel onnodige verzendkosten. Verstuur meerdere producten naar hetzelfde adres wel altijd in 1 verzenddoos en verbind deze niet zelf middels tape of touw aan elkaar. Mocht je meerdere producten als een zending willen versturen zorg er dan wel voor dat de ruimtes tussen de verschillende producten zo klein mogelijk zijn. Zo voorkom je dat de producten verschuiven, elkaar raken en/of beschadigen. Mocht de ruimten tussen de producten alsnog te groot zijn dan kun je eventueel kiezen voor wat opvulmateriaal.

 

 

6. Denk aan het milieu met recyclebare verpakkingen

De maatschappij hecht steeds meer waarde aan het milieu en is zich steeds meer bewust van de (negatieve) impact die bepaalde keuzes in het dagelijks leven daarop hebben. Een te grote verzenddoos met veel loze ruimte, plastic of opvulmateriaal wordt door consumenten niet meer geaccepteerd. Zorg daarom voor het juiste formaat verpakking en milieuvriendelijke verzenddozen. Kies bijvoorbeeld voor de recycleerbare verzenddozen van Flespakket. De Flespakket verpakkingen zijn gemaakt van gerecycled karton en voorzien van het Recycling logo. Je klanten zullen dit zeker waarderen.

 

 

7. Zending verzendklaar maken

Allereerst wil je de verpakkingen met jouw breekbare flessen natuurlijk goed afsluiten. Dit kan uiteraard met tape. Dat klinkt misschien heel simpel maar toch zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden in je keuze voor de juiste tape. Het verschilt welk tape bij het type karton van je verzenddoos past. Het hangt vervolgens van het gewicht van je zending af hoe je deze het best kunt tapen. Lees hier alles over het sluiten van je verzenddozen met tape.

 

Als tweede bevestig je het verzendlabel duidelijk zicht- en leesbaar op de zending. Bij een rechtopstaande flesverpakking plak je het verzendlabel op de bovenste zijde van de doos. Bij een liggende flesverpakking plak je het verzendlabel op de grootste zijde van de doos. Zo kan het label automatisch gescand worden. Het meest eenvoudig is het wanneer je verzendlabels print op zelfklevende etiketten. Ben je naast een verzendlabel ook nog verplicht documenten zoals vrachtbrieven en pakbonnen te bevestigen? Dan kun je deze het best op de verzenddoos bevestigen met een paklijstenvelop. Hiermee zijn de documenten goed zichtbaar en zijn ze beschermd tegen onnodige beschadiging.

 

Vermeld tenslotte altijd een retouradres. Mocht het zo zijn dat je klant het pakket niet in ontvangst kan nemen of dat het bezorgadres om wat voor reden dan ook onbekend is, dan wordt de zending naar de afzender retour gestuurd. Hiervoor is het retouradres nodig. Maak dan wel duidelijk dat het om het retouradres gaat door ‘afzender’ of ‘retouradres’ te vermelden.

 

 

8. Het gebruik van waarschuwingsetiketten

Er bestaat een aantal waarschuwingsetiketten die kunnen dienen als signaal dat een zending een zeer kwetsbaar of breekbaar product betreft. Ze dienen zo nu en dan ook als signaal dat een bepaalde pakketzijde altijd boven moet worden gehouden of dat glas in het pakket zit. De bezorgers van PostNL houden hier rekening mee. Alleen door de geautomatiseerde onderdelen van het verzendproces worden de waarschuwingsetiketten niet herkend. Het gebruik van ‘breekbaar’ tape/label/stickers zullen wij niet direct adviseren. Zodra deze door sorteermedewerkers in het distributiecentrum worden gezien wordt het pakket (handmatig) van de lopende band gehaald en handmatig verwerkt. Het pakket heeft hier of verder in het distributieproces dan een grotere kans op vallen of er kan een zwaarder pakket op terecht komen. Het gebruik van de ‘breekbaar’ tape en stickers biedt daarom helaas geen extra garantie voor het heelhuids aankomen van een pakket.

 

 

9. Personaliseer je verpakkingsmateriaal

Wanneer een klant een bestelling heeft geplaatst moet hij of zij nog even wachten tot hij het zal ontvangen. Het moment van ontvangst van een bestelling is een extra moment om een goede indruk te maken bij de klant en hem te verrassen. Je klant vindt het veel leuker om een mooi en bijzonder pakket te ontvangen dat er echt tussenuit springt, dan een standaard bruin of witte verzenddoos. Het is dan ook een uitstekend moment om je merk nog eens op te laten vallen. De mogelijkheden zijn hierin eindeloos. Personaliseer bijvoorbeeld je tape of verzenddoos door deze te laten ontwikkelen met jouw logo erop!

 

 

10. Originele verpakking

Gebruik niet alleen de originele verpakking (fabrieksverpakking of verpakking van de leverancier). Deze biedt onvoldoende bescherming. Wij adviseren het ompakken van deze dozen in de Flespakket verpakkingen, in verband met de kwaliteit van deze verzendverpakking. Heb je artikelen die je toch in de fabrieksverpakking wilt versturen? Breng om de fabrieksverpakking altijd een extra doos aan. Tussen de twee dozen kun je opvulmateriaal gebruiken voor extra bescherming, bijvoorbeeld styropor (beschermende) vlokken, piepschuim of papierproppen.

{"text":{"available_text":"nu open","not_available_text":"nu dicht"},"days":[{"from":"","till":""},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"","till":""}]}