Heb je vragen over Flespakket? Bel ons gerust: 023 30 31 818  

Al klant?  Log in



Vermist pakket? Dit is wat je moet doen.

Wellicht is jouw pakket bij de buren afgeleverd, heeft deze de afleverscan gemist of is er iets anders aan de hand. Wat het ook is, wanneer jouw zending nog niet door de juiste persoon is ontvangen en je hebt het vermoeden dat deze kwijt is geraakt, dan zijn er een aantal dingen die je kunt doen. Daarover vertellen we je in deze blog graag meer en helpen wij je om erachter te komen hoe je het best met een zending die vermoedelijk kwijt is geraakt om kunt gaan. Zodat jouw klant zijn of haar bestelling gewoon kan ontvangen.

 

Tip 1: Heeft jouw pakket de status ‘In distributie’, maar zou deze al bezorgd moeten zijn?

Heb geduld en wacht voor de zekerheid nog even af. Wellicht wordt het pakket door omstandigheden met enige vertraging geleverd, maar is wel gewoon onderweg naar de ontvanger. Mocht de status van de zending na 7 dagen niets anders aangeven, neem dan contact met ons op.

 

Tip 2: Heeft jouw pakket de status ‘In distributie’ maar twijfel je of deze inmiddels is bezorgd of niet?

Zie je in jouw zendingenoverzicht dat een zending nog niet is afgeleverd en heb je het idee dat deze zending al geleverd had moeten zijn? Dan kun je bijvoorbeeld nagaan bij jouw klant of hij de bestelling in goede orde heeft ontvangen. Het kan voorkomen dat de zending de afleverscan heeft gemist en de klant zijn bestelling al heeft ontvangen! Is dat niet het geval? Neem in dat geval contact met ons op. Wij kunnen een onderzoek naar jouw vermiste pakket in gang zetten.

  • Je dient een vermist pakket met bestemming in Nederland en de Europese Unie binnen 30 kalenderdagen na de laatste scan bij PostNL aan ons te melden. Voor landen buiten de Europese Unie is dat 45 kalenderdagen. Om dit onderzoek te kunnen starten hebben wij de verkoopfactuur nodig. Dat is de factuur die je ook jouw klant toestuurt.
  • De doorlooptijd van een onderzoek is gemiddeld 2 á 3 weken.Gedurende het onderzoek, kun je alvast een tweede zending (bestelling) naar jouw klant toesturen. De kans bestaat dan wel dat in de tussentijd de initiële zending alsnog geleverd wordt bij jouw klant.
  • Mocht de initiële zending boven water komen en daardoor even later nogmaals door de bezorger worden aangeboden bij de ontvanger, dan kan hij of zij deze aan de deur weigeren en wordt het pakket kosteloos naar jou teruggestuurd.
  • Wanneer wordt verwacht dat een zending waarschijnlijk niet meer boven komt, wordt doorgaans binnen twee weken na de start van het onderzoek, een voorlopige vergoeding uitgekeerd.
  • Een vergoeding bestaat uit de verzendkosten plus de inkoopwaarde excl. BTW van het product of de producten in de zending.
  • Indien een vergoeding is uitgekeerd voor een vermiste zending en deze alsnog boven water komt en/of retour wordt gestuurd, dan zal de vergoeding worden teruggedraaid. M.u.v. de verzendkosten. Deze blijven in dit geval altijd vergoed.
  • Het retourproces heeft een langer verloop dan de heenzending. Is de zending na 3 weken niet retour? Meld het ons.
  • Je komt alleen in aanmerking voor een vergoeding bij een vermist pakket, wanneer de zending verzekerd is verstuurd.
  • Houd er rekening mee dat bepaalde goederen, eventueel met een bestemming in het buitenland, uitgesloten zijn van verzekering; bijvoorbeeld documenten, verboden goederen, versproducten en edelmetalen.

 

Tip 3: Heeft jouw zending de status ‘Bezorgd’ maar heeft jouw klant nog niets ontvangen? 

Dan is de bestelling hoogstwaarschijnlijk afgeleverd bij de buren of een PostNL locatie bij jouw klant in de buurt. In dat geval heeft jouw klant een kaartje ontvangen met de melding waar het pakket is afgeleverd. Als dat niet het geval is, bekijk dan de Track & Trace informatie om erachter te komen waar de zending is afgeleverd. Mocht daar het antwoord niet te vinden zijn, dan kan je jouw klant adviseren bij de directe buren na te vragen of zij de zending in ontvangst hebben genomen. Als ook daar de zending niet is afgeleverd, neem dan contact met ons op. In deze situatie kunnen wij de ritinformatie bekijken en eventueel bij de chauffeur navragen waar de zending is geleverd.

  • Voor zendingen binnen Nederland en België geldt dat deze navraag binnen 7 kalenderdagen moet worden uitgezet, dit zodat de bezorger zich nog kan herinneren waar de zending is bezorgd.
  • Voor zendingen buiten Nederland en België dient de melding uiterlijk binnen 30 kalenderdagen te worden gemeld.
  • Wanneer uit de scans kan worden opgemaakt dat de zending geleverd zou zijn, ontvang je van ons de ontvangersverklaring. Met deze verklaring kan jouw klant officieel aantonen de zending niet te hebben ontvangen, dan wel voor te hebben getekend. Deze dient door jouw klant handmatig ingevuld en ondertekend te worden.
  • Indien het een verzekerde zending betreft kun je aanspraak maken op de verzekering. Om aanspraak te maken op de verzekering hebben wij de inkoop- en verkoopfactuur samen met de ingevulde ontvangersverklaring nodig.

 

Tip 4: Heeft jouw zending de status ‘Bezorgd’ maar geeft jouw klant aan dat een deel of de totale inhoud van de zending mist?

Wanneer jouw klant aangeeft dat een deel van óf de totale inhoud van zijn of haar bestelling mist, dan valt de zending onder schade. In dat geval dien je een schadeclaim in te dienen en binnen 7 kalenderdagen na de laatste scan alle gegevens op te sturen. Lees hier hoe je een schadeclaim indient.

 

Meer weten?

Neem gerust contact met ons op!

 

{"text":{"available_text":"nu open","not_available_text":"nu dicht"},"days":[{"from":"","till":""},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"","till":""}]}